Zamontowanie paska zębatego silnika 1300 D Fiat Uno

Zamontowanie paska zębatego ■    Zamontować osłonę do silnika od strony napędu rozrządu. ■    Zamontować pompę wtryskową. ■    Na wałek pompy założyć koło zębate i przykręcić momentem 49 N • m. ■    Na wałek rozrządu założyć drugie koło zębate i przykręcić momentem 118 N m. ■    Znak ustawczy na kole zębatym wałka rozrządu (w postaci otworu) … Czytaj dalej „Zamontowanie paska zębatego silnika 1300 D Fiat Uno”

Fiat Uno silnik-10Zamontowanie paska zębatego

■    Zamontować osłonę do silnika od strony napędu rozrządu.

■    Zamontować pompę wtryskową.

■    Na wałek pompy założyć koło zębate i przykręcić momentem 49 N • m.

■    Na wałek rozrządu założyć drugie koło zębate i przykręcić momentem 118 N m.

■    Znak ustawczy na kole zębatym wałka rozrządu (w postaci otworu) „zgrać” ze znakiem ustawczym na głowicy.

■    Koło pompy wtryskowej ustawić zgodnie z oznaczeniem umieszczonym na osłonie.

Fiat Uno silnik-12■    Podobnie „zgrać” koło zębate wału korbowego.

■    Założyć pasek zębaty tak. aby cięgno napędzające było napięte.

■    Poluzować śrubę rolki napinającej i dwukrotnie obrócić w prawo wał korbowy.

■    Dokręcić śrubę rolki napinającej momentem 56 N • m.

■    Ustawić koło zębate napędzające według oznaczeń i sprawdzić, czy pozostałe koła ustawiły się prawidłowo. W razie potrzeby skorygować ich położenie, powtarzając całą operację od nowa.

■    Sprawdzić napięcie paska zębatego przyrządem specjalnym 1895751000. Wymagana wartość naciągu wynosi 2,5 kG (2,5 daN).