Zdjęcie/założenie głowicy silnika 1700 D Fiat Uno

Zdjęcie/założenie głowicy silnika 1700 D Głowicę wolno demontować dopiero wtedy, kiedy temperatura silnika wynosi poniżej 40 °C. ■    Spuścić częściowo płyn z układu chłodzenia. ■    Odłączyć przewód masowy akumulatora. ■    Wymontować filtr paliwa i od razu zatkać wloty przewodów. ■    Odłączyć od głowicy przewody układu chłodzenia. ■    Odłączyć przewód podciśnieniowy dochodzący do pompy przeponowej z … Czytaj dalej „Zdjęcie/założenie głowicy silnika 1700 D Fiat Uno”

Zdjęcie/założenie głowicy silnika 1700 D

Głowicę wolno demontować dopiero wtedy, kiedy temperatura silnika wynosi poniżej 40 °C.

■    Spuścić częściowo płyn z układu chłodzenia.

■    Odłączyć przewód masowy akumulatora.

■    Wymontować filtr paliwa i od razu zatkać wloty przewodów.

■    Odłączyć od głowicy przewody układu chłodzenia.

■    Odłączyć przewód podciśnieniowy dochodzący do pompy przeponowej z lewej strony głowicy.

■    Odłączyć od kolektora ssącego przewód odpowietrzania skrzyni korbowej.

■    Zdemontować z kolektora pokrywę z filtrem powietrza.

■    Zdemontować osłonę paska zębatego.

■    Po zdjęciu wspornika odchylić do tylu alternator, który może pozostać przymocowany.

■    Zdjąć pasek klinowy.

■    Obrócić wał korbowy, „zgrywając” znaki ustawcze rozrządu.

■    Włączyć 5. bieg i zaciągnąć hamulec awaryjny.

■    Rozłączyć rurę wydechową od kolektora wydechowego.

■    Poluzować rolkę napinającą pasek zębaty i przesunąć ją do tyłu. W tym położeniu rolkę przykręcić.

■    Zdjąć pasek zębaty.

■    Kluczem 1860473000 odkręcić na wałku rozrządu koło zębate, które należy ściągnąć.

■    Zdjąć osłonę paska zębatego od strony silnika.

■    Zdemontować komplet przewodów wtryskowych między pompą wtryskową a wtryskiwaczami i natychmiast zatkać ich wloty.

■    Ściągnąć wtyczkę z czujnika temperatury płynu.

■    Zdjąć pokrywę zaworów.

■    Odkręcić śruby głowicy i zdjąć ją ostrożnie, w razie potrzeby pomóc sobie uderzeniami młotka z tworzywa sztucznego.

■    Usunąć z cylindrów ewentualne pozostałości płynu.

Zamontowanie głowicy przeprowadza się w kolejności odwrotnej, z zachowaniem następujących wymagań.

■    Wszystkie uszczelki muszą być wymienione.

■    Ściśle przestrzegać zalecanych momentów dokręcania.

■    Silniki o zapłonie samoczynnym wymagają podczas montażu zachowania absolutnej czystości. Dlatego też nie wolno używać czyściwa, lecz nie Strzępiącą się szmatę.

■    Przewody paliwowe muszą być przed montażem oczyszczone.

■    Aby uzyskać wymagany stopień sprężania, należy zmierzyć wystawanie tłoka w ZZ i dobrać odpowiednią uszczelkę.

Wystawanie tłoka     Grubość uszczelki

do 0,3 mm                     1,65 mm

0,3…0,5 mm                    1,80 mm

ponad 0.5 mm                1.95 mm

Pomiar należy przeprowadzić bardzo dokładnie i starannie, z użyciem głębokościomierza.

■    Powierzchnię przylegania głowicy odtłuścić dokładnie pcrchloroetylenem. Uszczelkę wyjmuje-się z opakowania dopiero na krótko przed montażem, ponieważ na powietrzu zachodzą reakcje, które zmniejszają jej trwałość.

■    Uszczelkę położyć na kadłub napisem „ALTO” do góry.

■    Od razu założyć głowicę i dokręcić śruby

■    Po uruchomieniu silnika nie jest już konieczne dokręcanie śrub głowicy.