Czujniki temperatury

Czujniki temperatury W silnikach z układem Common Rail są mierzone temperatury cieczy chłodzącej, zasysanego powietrza i paliwa. Czujniki temperatury są termoparami NTC o znanej charakterystyce (20°C: 2200-2600 Ω, 80°C: 260-320 Ω). Sterownik ustala dawkę rozruchową i czas żarzenia świec żarowych w zależności od temperatury cieczy chłodzącej. Od ok. 110°C włącza się ochrona przed przegrzaniem. W … Czytaj dalej „Czujniki temperatury”

Czujniki temperatury

W silnikach z układem Common Rail są mierzone temperatury cieczy chłodzącej, zasysanego powietrza i paliwa. Czujniki temperatury są termoparami NTC o znanej charakterystyce (20°C: 2200-2600 Ω, 80°C: 260-320 Ω). Sterownik ustala dawkę rozruchową i czas żarzenia świec żarowych w zależności od temperatury cieczy chłodzącej. Od ok. 110°C włącza się ochrona przed przegrzaniem. W celu uniknięcia uszkodzenia silnika zmniejszana jest dawka wtrysku, aż do chwili obniżenia się temperatury poniżej wartości granicznej. Usterka nie zostaje zapisana w pamięci diagnostycznej. Jeśli użytkownik samochodu zgłasza szarpanie silnika przy długotrwałym całkowitym wciśnięciu pedału przyspieszenia, należy sprawdzić również układ chłodzenia. Czujnik temperatury zasysanego powietrza jest umieszczony w kolektorze dolotowym i służy razem z ciśnieniem doładowania do obliczenia zassanej ilości powietrza oraz do sterowania turbosprężarki. Przy zbyt wysokiej temperaturze powietrza doładowania jest zmniejszana dawka wtrysku. Silniki Mercedes z układem CDI 1 i CDI 2 nie mają czujnika temperatury paliwa. Czujniki temperatury paliwa w układach CDI 3 powodują, że powyżej temperatury 110°C jest aktywowane odłączanie sekcji tłoczących w celu obniżenia temperatury paliwa.