’91: początek sprzedaży (Korea, USA) samochodu z nadwoziem opracowanym przez Bertone, na podzespołach Ascony; ’94: europejski debiut, nowy silnik 1.5 16V; ’96-’99: sprzedaż w Polsce.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym. 4615/1718/1388 mm, masa wł. od 1108 kg, ład. 520 kg, bagażnik 5601. Silniki: benzynowy, 4-cyl., wielopunktowy wtrysk paliwa: 1.5 16V/90 KM, 137 Nm; 7,51/100 km; 1.8 8V/90, 145 Nm; 8,2 1/100 km; 2.0 8W105,164 Nm, 7,9 1/100 km.
Podwozie: napęd na przednią oś, skrzynia 5-biegowa manualna lub 4-biegowa automatyczna; zaw. przód niezal. kol. McPhersona, tył oś podatna skrętnie.
► Usterki
• awarie zamka centralnego
• nieszczelności układu chłodzenia (okolice termostatu)
• hałasy wewnątrz samochodu
• usterki podwozia (końcówki drążków kierowniczych)
Ceny części w zł
reflektor 580
błotnik przedni 210
sprzęgło kompletne 310
klocki hamulcowe (przód) 120
szyba drzwi przednich 150
napęd rozrządu 370
Daewoo Espero 1.5, 1997 r.
► Podsumowanie
Espero ma najważniejsze cechy limuzyny rodzinnej: obszerne wnętrze i bagażnik. Silniki nie są ani mocne, ani zbyt oszczędne. Zawieszenie słabo radzi sobie z tłumieniem wybojów. Zadowalająca jest zwrotność i hamulce. Jedno nadwozie i trzy silniki nie pozwalają na zbyt szeroki wybór.
Duże wnętrze i bagażnik Przestarzała budowa Niedostatki podwozia