VIII ’95: prezentacja Bravo (3-drzwiowy hatchback) Brava (5-drzwiowa mała limuzyna); I 96: początek sprzedaży na polskim rynku; ’99: zmiany stylistyczne i nowe silniki JTD.
► Dane techniczne
Nadwozia: 3-drzw. wym. 4020/ 1750/1420 mm, poj. bagażnika 280/1030 I, 5-drzw.; wym. 4190/ 1740/1410. poj. bagaż. 380/1165 l.
Silniki: benz.: 1.2 16V/82 KM, 1.4 12V/75-80, 1.6 16V/103, 1.8 16V/113, R5 2.0 20V/147; diesle 1.9/65 1.9 td/75, 100 KM, 1.9 JTD/105 KM (wtrysk bezp.).
Podwozie: napęd przedni, skrzynia 5-bieg. man. lub 4-bieg. aut., zaw. niez. przód kol. McPhersona, tył wahacze wleczone podłużne.
► Usterki
• nieustabilizowane niskie obroty silnika
• wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów
• usterki zawieszenia i podwozia
• awarie zapłonu i wtrysku
• nietrwałe siedzenia
Ceny części w zł
reflektor 793
błotnik przedni 434
sprzęgło kompletne 758
klocki hamulcowe (przód) 193
szyba drzwi przednich 229
napęd rozrządu 244
Fiat Bravo 1.2, 1999 r.
► Podsumowanie
Bardzo atrakcyjne stylistycznie auta, przestronne (Brava),o nowoczesnej konstrukcji, niezłej jakość wykonania z dużą gamą silników. Można znaleźć wersje dla oszczędnych i o sportowych osiągach (Bravo HGT). Niemniej niezawodność tych samochodów pozostawia dużo do życzenia. Nowoczesne silniki Atrakcyjna stylistyka Mała niezawodność