I ’83: początek produkcji; VI ’85: silniki Fire; IX ’89 modernizacja nadwozia i wnętrza; X ’93: zmiany stylistyczne i konstrukcyjne – Uno drugiej serii. ’94: początek produkcji w Polsce.
► Dane techniczne
Nadwozia: hatchb.: 3- i 5-drzw.; wym. 3689/1558/1415 mm; masa wł. od 710 kg, poj. bagażnika 270/ 9701. Silniki: benz.: 0.9/39 KM i 1.0 Fire/45; 0.9/45, 1.1/49-58, 1.3/65-70, 1.3 turbo/ 100-105,1.4/69-72,1.4 turbo/1 liii 8, 1.5/75; diesle: 1.3/45, 1.4 td/ 70,1.7 d/57-60,1.9 d/60.
Podwozie: napęd na przednie koła, skrzynia 4-, 5-bieg. man. lub bezst. aut.; zaw.: przód niez. kol. McPhersona, tył oś podatna skrętnie.
► Usterki
• awarie zawieszenia oraz półosi
• szybkie zużycie amortyzatorów
• korozja układu wydechowego
• ogniska rdzy na krawędziach blach
• usterki instalacji elektrycznej
Ceny części w zł
reflektor 339
błotnik przedni 195
sprzęgło kompletne 588
klocki hamulcowe (przód) 140
szyba drzwi przednich 195
napęd rozrządu 144
Fiat Uno 1.0, 1994 r.
► Podsumowanie
Popularność, jaką cieszy się produkowane od blisko 20 lat Uno, świadczy o udanej konstrukcji i… braku gotówki u rodaków. W miarę tanie, z przestronnym wnętrzem oraz dynamicznymi i oszczędnymi jednostkami napędowymi. Coś takiego, na co Polak czeka od lat. Tyle że w starym wydaniu. Korzystna cena zakupu
Niskie koszty eksploatacji Przestarzała konstrukcja