’80: rozpoczęcie produkcji modelu 2105; ’82: nieco bardziej luksusowa odmiana 2107 (chromowany grill); ’84: kombi 2104; ’95: wprowadzenie silnika 1.7 z elektronicznym wtryskiem paliwa.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym. 4145/1610/1440 mm, poj. bagażnika 385-420 I; kombi: dł. 4435 mm, poj. bagażnika 560/1570 l.
Silniki: benzynowe, 4-cyl., gaźnikowe: 1.2/60 KM, 1.3/65 KM, 1.5/67-75 KM, czasem również 1.6/77-85 KM i 1.7 (wtrysk)/80-84 KM.
Podwozie: napęd na tylną oś, skrzynia 4- lub 5-bieg. manualna; zawieszenie przód niez. wahacze dolne i górne, tył oś sztywna, drążek Panharda, sprężyny śrubowe.
► Usterki
• korozja nadwozia
• luzy w układzie kierowniczym i zawieszeniu
• niska trwałość silnika
• usterki instalacji elektrycznej
• nietrwałe elementy wykończenia wnętrza
Ceny części w zł
reflektor 140
błotnik przedni 130
sprzęgło kompletne 240
klocki hamulcowe (przód) 30
szyba drzwi przednich 58
napęd rozrządu 35
Łada 2107 1.5, 1991 r.
► Podsumowanie
Samochód klasy kompakt z klasycznym układem napędowym i trzybryłowym nadwoziem (lub kombi). Głównym atutem jest niska cena, ale zadbany egzemplarz może służyć w miarę bezawaryjnie. Mimo dużej kierownicy manewry na parkingu są utrudnione. Mało skuteczne hamulce. Niska cena, spore wnętrze Mało bezpieczne podwozie Przestarzała konstrukcja