Łada Niva

Łada NivaZima ’76: rozpoczęcie produkcji Nivy; jesień ’85: skrzynia 5-biegowa; ’93: modyfikacje nadwozia; ’95: silnik podstawowy 1.7 zamiast 1.6; ’97: przedłużona odmiana 5-drzwiowa, prezentacja następcy 2123.

►    Dane techniczne

Nadwozia:3-drzw.;wym.3720/1680/1640 mm, poj. bagażnika 265 l; wersja 5-drzw.: dł. 4240 mm, poj. bagażnika 380/710 I. Silniki: benz, 4-cyl.: 1.6/69-80 KM, 1.7/80; czasem 1.8/80-91; diesle: 1.5 turbo/65,1.9/64,1.9 turbo/75. Podwozie: stały napęd 4×4 (wersja 5-drzw. napęd na tylną oś, dołączany na przednią), skrzynia 4- lub 5-bieg. man.; zaw. przód niez. wahacze dolne i górne, tył oś sztywna, drążek Panharda, sprężyny śrubowe.

►    Usterki
•    szybkie zużycie elementów podwozia, zwłaszcza podczas jazdy terenowej
• wszechobecna korozja
• usterki instalacji elektrycznej
• nietrwałe wykończenie wnętrza

Ceny części w zł
reflektor    180
błotnik przedni    170
sprzęgło kompletne    390
klocki hamulcowe (przód) 55
szyba drzwi przednich    74
napęd rozrządu    82
Łada Niva 1.6, 1994 r.

►    Podsumowanie
Samonośna konstrukcja nadwozia stanowi ewenement wśród aut tego typu przeznaczonych do eksploatacji w terenie. Idealna dla leśników, na krótkie wyprawy w teren. Przy intensywnej eksploatacji okaże się raczej awaryjna, choć poradzi sobie bez zarzutu. Na drodze powolna i hałaśliwa.
Niska cena zakupu Dobre własności terenowe Mała moc, duże spalanie

Ten wpis został opublikowany w kategorii Terenowe, Test i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.