Łada Samara

Łada Samara’84: debiut trzydrzwiowej Samary; ’86: premiera wariantu pięciodrzwiowego; ‘89: sedan; ’90: krótka seria kabrioletów z Belgii; ’95: drobna modernizacja karoserii (np. zmieniona maska przednia).

►    Dane techniczne
Nadwozia: htb: 3-, 5-drzw. wym. 4006/1620/1402 mm, poj. bagażnika 330 l; sedan: dł. 4205 mm, poj. bagażnika 430 l.
Silniki: benzynowe, 4-cylindrowe, gażnikowe (od ’95 r. również z wtryskiem paliwa): 1.1/53 KM, 1.3/65 KM, 1.5/68-77 KM.
Podwozie: napęd na przednią oś, skrzynia 4- lub 5-bieg. manualna; zawieszenie przód niez. kolumny resorujące, tył kolumny resorujące, oś podatna skrętnie.

►    Usterki
•    korozja nadwozia
• wycieki oleju
• luzy w zawieszeniu i na przegubach
• zniszczone wnętrze (kiwające się fotele, hałasy)
• awarie instalacji elektr.
•    usterki osprzętu silnika

Ceny części w zł
reflektor    150
błotnik przedni    120
sprzęgło kompletne    380
klocki hamulcowe (przód) 45
szyba drzwi przednich    70
napęd rozrządu    35
Łada Samara 1.5, 1991 r.

►    Podsumowanie
Nowoczesna koncepcja (przedni układ napędowy) nie daje przepustki do niezawodności i dobrych osiągów. Samarze brakuje jakości wykonania, solidna konstrukcja zapewnia wytrzymałość, ale też podnosi masę i spalanie. Dobre osiągi, ale zachowanie się auta na drodze problematyczne.
Dobra dynamika Duże zużycie paliwa Kiepska ergonomia

Ten wpis został opublikowany w kategorii Osobowe, Usterki i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.