IV ’48: pierwszy Land Rover; III ’83: model oznaczony 110; VI ’84: krótsza wersja 90; ’90: Land Rovery 90 i 110 przyjmują nazwę Defender; ’94: turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim 2.5.
► Dane techniczne
Nadwozia: 90: 3-drzw, wym. 3720/ 1790/1963 mm; 110: 3, 5-drzw.; dł. 4445 mm; poj. bagaż. 590/1600 l. Silniki: benzynowe: 2.5 4-cyl, gaźnik/84 KM, 3.5 V8 gaźnik/114-140 KM, 3.9 V8, wtrysk/182 KM; diesel 2.5/69 KM; turbodiesle: 2.5/86 KM; td z wtryskiem bezp.: 2.5 4-cyl./ 109-113 KM, 2.5 5-cyl./122 KM.
Podwozie: stały napęd na cztery koła, skrzynia 5-bieg. mech.; zawieszenie z przodu i tyłu osie sztywne, sprężyny śrubowe, drążki Panharda.
► Usterki
• awarie gaźnika w starszych modelach
• wycieki oleju z silnika i skrzyni
• awarie instalacji elektrycznej
• korozja wydechu
• zużycie hamulców i części podwozia
Ceny części w zł
reflektor 414
błotnik przedni 1134
sprzęgło kompletne 1367
klocki hamulcowe (przód) 430
szyba drzwi przednich 2372
napęd rozrządu 499
Land Rover Defender 110 2.5 TDI, 1995 r.
► Podsumowanie
Nie ma lepszego łazika od Defendera. Lekki, o prostej i wytrzymałej konstrukcji, z mocnymi silnikami. Dotrze praktycznie wszędzie. Wjeżdża na zbocze pochylone pod kątem 38 stopni, pokonuje rowy z wodą głębokie na pół metra. Wielkiego komfortu nie zapewnia, ale nie taka jego rola.
Silny, wytrzymały Wysoka cena zakupu Hałas, niski komfort jazdy