Objawy niesprawności |
Przyczyny |
Sposób ich usunięcia |
Hałas i wibracje |
Wadliwe smarowanie łożysk tocznych Nieszczelność przy kolektorze ssącym lub |
Sprawdzić ciśnienie oleju w silniku i przewody olejowe turbosprężarki Dokręcić nieszczelne połączenia lub wymienić uszczelki Wymienić turbosprężarkę |
Niedostateczne ciśnienie doładowania |
Nieszczelność między turbosprężarką a głowicą silnika |
Dokręcić nieszczelne połączenia lub wymienić uszkodzone uszczelki Wymienić turbosprężarkę Sprawdzić czujnik położenia ZZ |
Zbyt duże ciśnienie |
Źle nastawiony mechanizm sterowania zaworem regulacyjnym |
Wymienić turbosprężarkę Wymienić turbosprężarkę Unikać przeciążenia zimnego silnika zaraz po |
Silnik „dzwoni” |
Zbyt dużo ciśnienie doładowania z powodu uszkodzenia mechanizmu sterowania zaworem regulacyjnym Zbyt mala liczba oktanowa benzyny |
Wymienić turbosprężarkę Wymienić benzynę |
Wycieki oleju przy |
Uszkodzony obieg powrotny oleju do |
Zużyty segment wirnika Wymienić segment wirnika, turbosprężarkę |
MOŻLIWE NIESPRAWNOŚCI TURBOSPRĘŻARKI I SPOSOBY ICH USUNIĘCIA – Fiat Uno
Objawy niesprawności Przyczyny Sposób ich usunięcia Hałas i wibracje od turbosprężarki Wadliwe smarowanie łożysk tocznych Nieszczelność przy kolektorze ssącym lub wydechowym Niewyważenie wałka wirnika Sprawdzić ciśnienie oleju w silniku i przewody olejowe turbosprężarki Dokręcić nieszczelne połączenia lub wymienić uszczelki Wymienić turbosprężarkę Niedostateczne ciśnienie doładowania (odczytywane ze wskaźnika) lub mała moc silnika Nieszczelność między turbosprężarką a … Czytaj dalej „MOŻLIWE NIESPRAWNOŚCI TURBOSPRĘŻARKI I SPOSOBY ICH USUNIĘCIA – Fiat Uno”