MOŻLIWE NIESPRAWNOŚCI TURBOSPRĘŻARKI I SPOSOBY ICH USUNIĘCIA – Fiat Uno

Objawy

niesprawności

Przyczyny

Sposób ich usunięcia

Hałas i wibracje
od turbosprężarki

Wadliwe smarowanie łożysk tocznych

Nieszczelność przy kolektorze ssącym lub
wydechowym
Niewyważenie wałka wirnika

Sprawdzić ciśnienie oleju w silniku i przewody olejowe turbosprężarki

Dokręcić nieszczelne połączenia lub wymienić uszczelki

Wymienić turbosprężarkę

Niedostateczne ciśnienie doładowania
(odczytywane ze wskaźnika) lub mała moc silnika

Nieszczelność między turbosprężarką a głowicą silnika
Przestawiony mechanizm sterowania zaworem regulacyjnym
Nie zamyka się zawór regulacyjny
Zatkana rura wylotowa
Zatkany filtr powietrza
Zbyt późny zapłon

Dokręcić nieszczelne połączenia lub wymienić uszkodzone uszczelki
Wymienić turbosprężarkę

Wymienić turbosprężarkę
Oczyścić lub wymienić
Wymienić filtr

Sprawdzić czujnik położenia ZZ

Zbyt duże ciśnienie
doładowania (odczytane ze wskaźnika)

Źle nastawiony mechanizm sterowania zaworem regulacyjnym
Zawór regulacyjny zacięty w położeniu
zamknięcia (Skrzywiony wałek)
Oblodzenie w rurze wylotowej;
nadciśnienie tworzy się 1-2 min po rozruchu zimnego silnika, w
temperaturze zewnętrznej poniżej 0’C

Wymienić turbosprężarkę

Wymienić turbosprężarkę

Unikać przeciążenia zimnego silnika zaraz po
uruchomieniu

Silnik „dzwoni”

Zbyt dużo ciśnienie doładowania z powodu uszkodzenia mechanizmu sterowania zaworem regulacyjnym

Zbyt mala liczba oktanowa benzyny
Zbyt wczesny zapłon

Wymienić turbosprężarkę

Wymienić benzynę
Sprawdzić czujnik położenia ZZ

Wycieki oleju przy
uszczelkach wałka
wirnika (niebieski
dym z rury wyde¬
chowej)

Uszkodzony obieg powrotny oleju do
silnika
Nieszczelność w turbinie
Zatkany filtr powietrza
Zużyte uszczelki wirnika

Zużyty segment wirnika

Wymienić segment wirnika, turbosprężarkę
Wymienić filtr
Wymienić turbosprężarkę

Ten wpis został opublikowany w kategorii Silnik i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.