Pozostałe nastawniki odpowiadają podzespołom sterowanych elektronicznie układów wtryskowych. Chodzi tu o zawory elektromagnetyczne, które są sterowane albo w dwustanowym trybie pracy albo zmiennym stopniem włączenia. Dla zaworów pracujących w trybie dwustanowym do sprawdzenia elektrycznego wystarcza multimetr.
Zawór wyłączający jest otwarty bez prądu i podczas zatrzymywania silnika jest zasilany napięciem pokładowym. Rezystancja cewki powinna wynosić od 12 do 15 Ω. Wyłączanie kanałów dolotowych można sprawdzić wzrokowo. Umieszczone poniżej kanału dolotowego cięgno musi poruszać się przy prędkości obrotowej 2200 obr/min. Rezystancja cewki powinna wynosić od 28 do 30 Ω. Przetwornik ciśnienia układu recyrkulacji spalin i regulacji ciśnienia doładowania są sterowane zmiennymi stopniami włączenia. Dla układu recyrkulacji spalin wystarczą również oględziny, ponieważ równolegle z zaworem AGR otwiera się i zamyka przepustnica. Przy średniej prędkości obrotowej przepustnica musi zamykać się.
Dla elektrycznego sprawdzenia przetwornika ciśnienia AGR podłącza się oscyloskop do przewodu sygnału do sterownika i do masy silnika. Współczynnik wypełnienia impulsu powinien wahać się pomiędzy 5% (AGR wyłączony) a 80% (zawór AGR całkowicie otwarty).
Rezystancja cewki przetwornika ciśnienia powinna wynosić 13-15 Ω. Sprawdzenia szczelności zaworu AGR można dokonać, wykorzystując przepływomierz powietrza lub przyrząd do pomiaru zadymienia. Podczas swobodnego przyspieszania przy całkowicie otwartym zaworze AGR silnik musi reagować albo zwiększonym zadymieniem, albo wyraźnie dłuższym czasem osiągania prędkości obrotowej. Jeśli tych oznak nie ma, świadczy to o uszkodzeniu zaworu AGR. Ciśnienie doładowania jest również sterowane elektropneumatycznie. Jeśli przetwornik ciśnienia jest bez prądu, przepustnica upustowa turbosprężarki (by-pass) jest otwarta. Zależnie od stopnia włączenia przepustnica upustowa jest zamykana podciśnieniem. Do chwili osiągnięcia żądanego ciśnienia doładowania jest sterowany duży stopień włączenia. Przy przekroczeniu ciśnienia doładowania stopień włączenia maleje. Rezystancja cewki przetwornika ciśnienia powinna wynosić 13-15 Ω.