Peugeot 406 coupe

Rynek coupe się rozwija. Do sprzedaży trafiają kolejne modele, różnej wielkości, w różnym stylu i dla odbiorców o zróżnicowanej zawartości portfela. Do gatunku eleganckich, dużych, prestiżowych coupe, spełniających oczekiwania wymagającej i dobrze sytuowanej klienteli, należy zaprezentowana jesienią zeszłego roku w Paryżu, wchodząca tej wiosny na europejskie rynki dwudrzwiowa wersja Peugeota 406. Francuski producent pozostawił włoskim … Czytaj dalej „Peugeot 406 coupe”

Peugeot 406 coupeRynek coupe się rozwija. Do sprzedaży trafiają kolejne modele, różnej wielkości, w różnym stylu i dla odbiorców o zróżnicowanej zawartości portfela. Do gatunku eleganckich, dużych, prestiżowych coupe, spełniających oczekiwania wymagającej i dobrze sytuowanej klienteli, należy zaprezentowana jesienią zeszłego roku w Paryżu, wchodząca tej wiosny na europejskie rynki dwudrzwiowa wersja Peugeota 406. Francuski producent pozostawił włoskim stylistom Pininfariny wolną rękę w projektowaniu auta, stawiając jedyne wymaganie: bazę techniczną nowego modelu musi stanowić obecna w sprzedaży od 1995 roku czterodrzwiowa limuzyna 406.
Rezultat robi wrażenie nawet na tych entuzjastach motoryzacji, którzy zdecydowanie wyżej cenią solidną technikę niż harmonię kształtów. Samochód o wymiarach dł./szer./wys. 4,62/1,78/1,35 m, dłuższy, szerszy i niższy od sedana, emanuje elegancją i siłą. Wąskie, ukośnie umieszczone światła przednie, lekko wznosząca się linia bezramowych okien, mocno pochylona tylna szyba i zaokrąglony tył rysują sylwetkę coupe, budzącą skojarzenia z Ferrari.

Otwarcie szerokich, 1,30-metrowych drzwi powoduje uruchomienie systemu elektronicznego, obniżającego szyby, które po zamknięciu drzwi powracają do pierwotnej pozycji. We wnętrzu 4 osoby mogą zająć miejsce na fotelach Recaro. Elektryczna regulacja przednich siedzeń dostępna jest w opcji.

Deska rozdzielcza i konsola środkowa są w zasadzie takie same jak w limuzynie, z pewnymi modyfikacjami zgodnymi z duchem coupe. Królują tu czerń i szarość, zegary mają chromowane pierścienie, a dźwignia zmiany biegów wykonana jest z aluminium i skóry. Po prawej stronie umieszczczno chromowany napis Pininfarina.

Coupe oferowane jest w trzech wariantach wyposażeniowych dwóch silnikowych, do wyboru z 5 biegową manualną lub 4-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Wersja podstawowa napędzana 2,0-litrt wym, 16-zaworowym silnikiem o mocy 135 KM „setkę” osiąga w 10,5 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 203 km/h. Do standardowego wyposażenia należą tu m.in. poduszka powietrzna dla kierowcy, ABS, klimatyzacja, radio, elektrycznie sterowane szyby i lusterka zewnętrzne wskaźnik temperatury zewnętrznej immobiliser i zamek centralny z pilotem. O szczebel wyżej plasuje się wersja V6 z cichym, elastycznym 3,0-litrowym silnikiem o mocy 19 KM, pozwalającym na rozwinięci prędkości maksymalnej 235 km/h.

Podobnie jak w wersji 2,0-litrowej napęd przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem manualnej albo automatycznej skrzyni biegów, znanych z limuzyny. Coupe V6 wyposażone jest dodatkowo w zmienny wspomagany układ kierowniczy zależny od prędkości jazdy, airbag dla pasażera, czujnik deszczu, automatyczną klimatyzację. Szczytowy wariant wyposażeniowy wzbogacony jest m.in. o skórzaną tapicerkę, ogrzewane siedzenia, wycieraczki reflektorów, lusterka z pamięcią położenia, elektrycznie ustawiany fotel kierowcy z pamięcią położenia. Boczne poduszki powietrzne, które niebawem mają znaleźć się w ofercie i otwierany dach znajdują się w opcji każdej wersji.