Renault Master

Renault Master jest samochodem znanym i uznanym. Auto pojawiło się w 1997 r., a w roku następnym otrzymało zaszczytny tytuł „Samochód Dostawczy Roku 1998”. Na polskim rynku jego sprzedaż stale rośnie (w 1999 roku sprzedano 829 szt., a do października 2000 r. 812 szt.). Polski importer wprowadził do oferty kolejną wersję – minibus – która … Czytaj dalej „Renault Master”

renault masterRenault Master jest samochodem znanym i uznanym. Auto pojawiło się w 1997 r., a w roku następnym otrzymało zaszczytny tytuł „Samochód Dostawczy Roku 1998”. Na polskim rynku jego sprzedaż stale rośnie (w 1999 roku sprzedano 829 szt., a do października 2000 r. 812 szt.). Polski importer wprowadził do oferty kolejną wersję – minibus – która może zainteresować wiele małych i średnich firm, a także wieloosobowe rodziny.
Master minibus został opracowany na bazie najmniejszego furgonu i w założeniu jest samochodem osobowo-towarowym, przystosowanym do przewozu 9 osób. Może być rejestrowany jako pojazd osobowy, co dla niektórych użytkowników jest bardzo atrakcyjne.
Przednia część samochodu jest niemal identyczna jak w bazowym furgonie – indywidualny fotel kierowcy i ława, wyposażona w zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla dwóch osób. W tylnej części ustawiono w dwóch rzędach sześć niezależnych foteli, które mają indywidualne trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, zagłówki, podłokietniki i możliwość zmiany pochylenia oparcia. Samochód wyposażono w kompletną tapicerkę w tylnej części nadwozia, przyciemniane szyby, filtrujące część promieniowania ultrafioletowego, gumową, łatwo zmywalną wykładzinę podłogi. Szyby w odsuwanych drzwiach bocznych i w lewym boku nadwozia można otwierać, co ułatwia wietrzenie wnętrza.
Pojazd napędzany jest 2,8-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem z zapłonem samoczynnym, w którym zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. Jest to sprawna i ekonomiczna jednostka napędowa, zapewniająca dobre własności trakcyjne nawet w pełni obciążonemu samochodowi.

Kokpit kierowcy ma atrakcyjny wygląd i dobrą ergonomię. Regulator ustawienia lusterek zewnętrznych i przyciski opuszczania elektrycznego szyb umieszczono jednak w trudnodostępnym podczas jazdy miejscu. Dwuczęściowe lusterka zewnętrzne zapewniają duże pole widzenia za pojazdem i możliwość jednoczesnej obserwacji położenia tylnych kół lub tylnych krawędzi nadwozia (w drugim dolnym lusterku), co ma nieocenione znaczenie podczas parkowania lub na wąskich ulicach.

Master Kombi wyposażeniem jest zbliżony do poziomu, jaki reprezentują popularne auta osobowe. Standardem jest poduszka bezpieczeństwa kierowcy, wszechstronnie regulowany fotel kierowcy i wspomaganie układu kierowniczego. W wersji testowej samochód miał dodatkowo poduszkę gazową dla pasażerów siedzących obok kierowcy, centralny zamek, elektrycznie opuszczane szyby drzwi przednich i regulowane lusterka zewnętrzne, system ABS, klimatyzację i radio ze sterownikiem pod kierownicą.