Rozbiórka skrzyni biegów – fiat Uno

Rozbiórka skrzyni biegów – fiat Uno Poszczególne elementy skrzyni biegów zostały pokazane na rysunku. Do celów demontażowych powinno się skorzystać ze stojaka obrotowego. ■    Zamontować skrzynię biegów do stojaka. ■    Z mechanizmu różnicowego wyciągnąć kołnierze przekazujące napęd na półosie (silnik 1300 Turbo). Położenie kołnierzy ustalają pierścienie osadcze. ■    Odkręcić pokrywę łożyska przekładni głównej i wyjąć … Czytaj dalej „Rozbiórka skrzyni biegów – fiat Uno”

schemat skrzyniRozbiórka skrzyni biegów – fiat Uno

Poszczególne elementy skrzyni biegów zostały pokazane na rysunku. Do celów demontażowych powinno się skorzystać ze stojaka obrotowego.

■    Zamontować skrzynię biegów do stojaka.

■    Z mechanizmu różnicowego wyciągnąć kołnierze przekazujące napęd na półosie (silnik 1300 Turbo). Położenie kołnierzy ustalają pierścienie osadcze.

■    Odkręcić pokrywę łożyska przekładni głównej i wyjąć dostępne podkładki dystansowe.

■    Wymontować napęd prędkościomierza.

■    Odkręcić wyłącznik świateł cofania.

■    Zdemontować pokrywę wewnętrznego mechanizmu zmiany biegów.

■    Odkręcić pokrywę tylną skrzyni.

■    Odkręcić pokrywę kulek ustalających położenie wodzików. Uwaga na wyskakujące sprężyny i kulki!

■    Odkręcić widełki 5. biegu od wodzika.

■    Odbezpieczyć i odkręcić nakrętki wałka głównego i napędowego. W tym celu włączyć jednocześnie bieg 5. z innym biegiem, aby unieruchomić wałki.

■    Wymontować widełki z pierścieniem i tuleją synchronizatora 5. biegu.

■    Zdjąć parę kół zębatych w komplecie z elementami synchronizatora.

■    Zdemontować płytę pośrednią.

■    Oddzielić obudowę skrzyni od obudowy sprzęgła.

■    Wymontować widełki i wodziki.

Kołki blokujące znajdują się w obudowie na dole i należy je wyjąć podczas demontażu wodzików. Odkręcić śruby mocujące widełki i wyciągnąć wodziki.

Uwaga!

Wodziki i widełki przechowywać połączone razem, dołączyć kołki blokujące zgodnie z przyporządkowaniem.

■    Wymontować koło zębate biegu wstecznego. W tym celu odkręcić od obudowy płytkę mocującą.

■    Można teraz wyjąć razem wałek główny i napędowy.

■    Wyjąć obudowę mechanizmu różnicowego.

■    Wymontować z obudowy łożyska wałka głównego i napędowego.

■    Wszystkie części oczyścić i odtłuścić.