Rozbiórka skrzyni biegów – fiat Uno
Poszczególne elementy skrzyni biegów zostały pokazane na rysunku. Do celów demontażowych powinno się skorzystać ze stojaka obrotowego.
■ Zamontować skrzynię biegów do stojaka.
■ Z mechanizmu różnicowego wyciągnąć kołnierze przekazujące napęd na półosie (silnik 1300 Turbo). Położenie kołnierzy ustalają pierścienie osadcze.
■ Odkręcić pokrywę łożyska przekładni głównej i wyjąć dostępne podkładki dystansowe.
■ Wymontować napęd prędkościomierza.
■ Odkręcić wyłącznik świateł cofania.
■ Zdemontować pokrywę wewnętrznego mechanizmu zmiany biegów.
■ Odkręcić pokrywę tylną skrzyni.
■ Odkręcić pokrywę kulek ustalających położenie wodzików. Uwaga na wyskakujące sprężyny i kulki!
■ Odkręcić widełki 5. biegu od wodzika.
■ Odbezpieczyć i odkręcić nakrętki wałka głównego i napędowego. W tym celu włączyć jednocześnie bieg 5. z innym biegiem, aby unieruchomić wałki.
■ Wymontować widełki z pierścieniem i tuleją synchronizatora 5. biegu.
■ Zdjąć parę kół zębatych w komplecie z elementami synchronizatora.
■ Zdemontować płytę pośrednią.
■ Oddzielić obudowę skrzyni od obudowy sprzęgła.
■ Wymontować widełki i wodziki.
Kołki blokujące znajdują się w obudowie na dole i należy je wyjąć podczas demontażu wodzików. Odkręcić śruby mocujące widełki i wyciągnąć wodziki.
Uwaga!
Wodziki i widełki przechowywać połączone razem, dołączyć kołki blokujące zgodnie z przyporządkowaniem.
■ Wymontować koło zębate biegu wstecznego. W tym celu odkręcić od obudowy płytkę mocującą.
■ Można teraz wyjąć razem wałek główny i napędowy.
■ Wyjąć obudowę mechanizmu różnicowego.
■ Wymontować z obudowy łożyska wałka głównego i napędowego.
■ Wszystkie części oczyścić i odtłuścić.