Składanie głowicy silnika 1700 D – Fiat Uno

Składanie głowicy Rys. 4.25. KOMORA WSTĘPNA I WTRYSKIWACZ 1    – komora wstępna i podkładką 2    – tuleja do mocowania komory w głowicy 3    – pierścień sprężysty uszczelniający 4    – wtryskiwacz ■    W celu zamontowania komór wstępnych należy oczyścić gniazda. Następnie włożyć komory wstępne i trzpieniem wypośrodkować od strony świec żarowych. ■    Dokręcić pierścienie gwintowane momentem … Czytaj dalej „Składanie głowicy silnika 1700 D – Fiat Uno”

Składanie głowicy

Fiat Uno silnik-20

Rys. 4.25. KOMORA WSTĘPNA I WTRYSKIWACZ

1    – komora wstępna i podkładką
2    – tuleja do mocowania komory w głowicy
3    – pierścień sprężysty uszczelniający
4    – wtryskiwacz

■    W celu zamontowania komór wstępnych należy oczyścić gniazda. Następnie włożyć komory wstępne i trzpieniem wypośrodkować od strony świec żarowych.

■    Dokręcić pierścienie gwintowane momentem 118 N • m.

■    Od strony komór spalania zmierzyć położenie komór wstępnych w głowicy. które mogą wystawać maksymalnie na 0,055 mm lub być wgłębione maksymalnie na 0,765 mm.

■    Ponownie odkręcić pierścienie gwintowane i pod kołnierz komór wstępnych podłożyć odpowiedniej grubości podkładkę dystansową.

■    Włożyć komory wstępne i dokręcić pierścienie gwintowane momentem 118 N ■ m. Powtórzyć kontrolę ustawienia komór wstępnych.

■    Zamontować zawory i ich sprężyny w sposób opisany dla silnika 1300 D.

■    Włożyć naolejone popychacze i sprawdzić łatwość ich przesuwania.

■    Wprowadzić w głowicę wałek rozrządu.

■    Zamontować przyrząd 1860651000 i przesunąć wałek w pozycję do montażu zewnętrznych łożysk.

■    Zamontować łożyska zewnętrzne, zdjąć przyrząd i na jego miejsce założyć środkowe łożysko.