Składanie głowicy
Rys. 4.25. KOMORA WSTĘPNA I WTRYSKIWACZ
1 – komora wstępna i podkładką
2 – tuleja do mocowania komory w głowicy
3 – pierścień sprężysty uszczelniający
4 – wtryskiwacz
■ W celu zamontowania komór wstępnych należy oczyścić gniazda. Następnie włożyć komory wstępne i trzpieniem wypośrodkować od strony świec żarowych.
■ Dokręcić pierścienie gwintowane momentem 118 N • m.
■ Od strony komór spalania zmierzyć położenie komór wstępnych w głowicy. które mogą wystawać maksymalnie na 0,055 mm lub być wgłębione maksymalnie na 0,765 mm.
■ Ponownie odkręcić pierścienie gwintowane i pod kołnierz komór wstępnych podłożyć odpowiedniej grubości podkładkę dystansową.
■ Włożyć komory wstępne i dokręcić pierścienie gwintowane momentem 118 N ■ m. Powtórzyć kontrolę ustawienia komór wstępnych.
■ Zamontować zawory i ich sprężyny w sposób opisany dla silnika 1300 D.
■ Włożyć naolejone popychacze i sprawdzić łatwość ich przesuwania.
■ Wprowadzić w głowicę wałek rozrządu.
■ Zamontować przyrząd 1860651000 i przesunąć wałek w pozycję do montażu zewnętrznych łożysk.
■ Zamontować łożyska zewnętrzne, zdjąć przyrząd i na jego miejsce założyć środkowe łożysko.