Sprawdzanie prowadnic zaworów głowicy silnika 1700 D – Fiat Uno

Sprawdzanie prowadnic zaworów ■    Zawór w stanie suchym włożyć w oczyszczoną prowadnicę. ■    Zmierzyć luz powinien mieścić się w zakresie 0,23.-0,59 mm. ■    W przypadku przekroczenia tej wartości prowadnicę i zawór należy wymienić. Wymiana prowadnicy ■    Narzędziem 1860395000 wycisnąć prowadnicę od strony sprężyn zaworu. ■    Podgrzać głowicę do temperatury 80°…100°C. ■    Narzędziem 1860751000 wcisnąć nową … Czytaj dalej „Sprawdzanie prowadnic zaworów głowicy silnika 1700 D – Fiat Uno”

Sprawdzanie prowadnic zaworów

■    Zawór w stanie suchym włożyć w oczyszczoną prowadnicę.

■    Zmierzyć luz powinien mieścić się w zakresie 0,23.-0,59 mm.

■    W przypadku przekroczenia tej wartości prowadnicę i zawór należy wymienić.

Wymiana prowadnicy

■    Narzędziem 1860395000 wycisnąć prowadnicę od strony sprężyn zaworu.

■    Podgrzać głowicę do temperatury 80°…100°C.

■    Narzędziem 1860751000 wcisnąć nową prowadnicę, aż trzpień oprze się o  głowicę.

■    Pozostawić głowicę do schłodzenia.

■    Rozwiercić otwór prowadnicy rozwiertakiem 1890310000.

■    Zawsze po wymianie prowadnicy należy wykonać obróbkę gniazda zaworu w głowicy

Sprawdzanie sprężyn zaworów

■    Dysponując przyrządem do sprawdzania sprężyn zaworów należy określić charakterystyki wszystkich sprężyn i porównać z wymaganymi wartościami:

długość sprężyny (w stanie ściśniętym) 26,5 mm,

–    obciążenie — 57…62 kG.

■    Nawet jeśli tylko jedna sprężyna nie mieści się w określonej charakterystyce. to zaleca się wymianę całego zespołu sprężyn.