Ustawianie luzu zaworów głowicy silnika 1700 D – Fiat Uno

Ustawianie luzu zaworów ■    Luz zaworów wynosi (silnik zimny): 0,35 mm    dla zaworów ssących. 0,40 mm    dla zaworów wydechowych. ■    Obrócić wałek rozrządu, aby krzywka nad badanym zaworem była skierowana przeciwnie do popychacza. ■    Zmierzyć szczelinomierzem luz między krzywką a popychaczem. Odpowiednia blaszka szczelinomierza musi się dawać wsunąć z lekkim oporem. ■    Do regulacji luzu … Czytaj dalej „Ustawianie luzu zaworów głowicy silnika 1700 D – Fiat Uno”

Ustawianie luzu zaworów

■    Luz zaworów wynosi (silnik zimny):

0,35 mm    dla zaworów ssących.

0,40 mm    dla zaworów wydechowych.

■    Obrócić wałek rozrządu, aby krzywka nad badanym zaworem była skierowana przeciwnie do popychacza.

■    Zmierzyć szczelinomierzem luz między krzywką a popychaczem. Odpowiednia blaszka szczelinomierza musi się dawać wsunąć z lekkim oporem.

■    Do regulacji luzu służą płytki o grubościach od 3,25 do 4,70 mm. stopniowane co 0,05 mm. Do wymiany płytek należy użyć przyrządu 1860724000, inaczej można uszkodzić głowicę (rys. 4.27).

Fiat Uno silnik-22

■    Podważając małym wkrętakiem, wyjąć płytkę z wgłębienia w popychaczu.

■    Określić grubość płytki mikromierzem.

■    Nową, dobraną płytkę włożyć w stanie suchym i powtórzyć kontrolę luzu. Uwaga I

Zużyte płytki nie nadają się do dalszego użycia, ponieważ mogą spowodować uszkodzenie wałka rozrządu.

■    Wyposażyć głowicę we wcześniej zdjęte części. Wszystkie uszczelki muszą być wymienione na nowe.

■    Pozostałe prace montażowe głowicy silnika 1700 D przebiegają w sposób opisany poprzednio dla silnika 1300 D.