Ustawianie luzu zaworów
■ Luz zaworów wynosi (silnik zimny):
0,35 mm dla zaworów ssących.
0,40 mm dla zaworów wydechowych.
■ Obrócić wałek rozrządu, aby krzywka nad badanym zaworem była skierowana przeciwnie do popychacza.
■ Zmierzyć szczelinomierzem luz między krzywką a popychaczem. Odpowiednia blaszka szczelinomierza musi się dawać wsunąć z lekkim oporem.
■ Do regulacji luzu służą płytki o grubościach od 3,25 do 4,70 mm. stopniowane co 0,05 mm. Do wymiany płytek należy użyć przyrządu 1860724000, inaczej można uszkodzić głowicę (rys. 4.27).
■ Podważając małym wkrętakiem, wyjąć płytkę z wgłębienia w popychaczu.
■ Określić grubość płytki mikromierzem.
■ Nową, dobraną płytkę włożyć w stanie suchym i powtórzyć kontrolę luzu. Uwaga I
Zużyte płytki nie nadają się do dalszego użycia, ponieważ mogą spowodować uszkodzenie wałka rozrządu.
■ Wyposażyć głowicę we wcześniej zdjęte części. Wszystkie uszczelki muszą być wymienione na nowe.
■ Pozostałe prace montażowe głowicy silnika 1700 D przebiegają w sposób opisany poprzednio dla silnika 1300 D.