Sprawdzanie wentylatora chłodnicy Fiat Uno

Zastosowany w samochodach Fiat Uno wentylator chłodnicy o napędzie elektrycznym odznacza się wieloma zaletami w porównaniu z klasycznym. Wentylator pracuje tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Niezależnie od prędkości obrotowej silnika oddaje on pełnij moc. nie pozwalając na przegrzanie zespołu w powolnym ruchu miejskim lub jeździe terenowej. Wentylator uruchamia się samoczynnie po wyłączeniu silnika. W … Czytaj dalej „Sprawdzanie wentylatora chłodnicy Fiat Uno”

Zastosowany w samochodach Fiat Uno wentylator chłodnicy o napędzie elektrycznym odznacza się wieloma zaletami w porównaniu z klasycznym. Wentylator pracuje tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Niezależnie od prędkości obrotowej silnika oddaje on pełnij moc. nie pozwalając na przegrzanie zespołu w powolnym ruchu miejskim lub jeździe terenowej. Wentylator uruchamia się samoczynnie po wyłączeniu silnika. W przypadku nagrzania się silnika nie zaleca się jazdy z włączonym niskim biegiem (co było dawniej zalecane), lecz z możliwie wyższym, ponieważ oddając tę samą moc silnik nagrzewa się w mniejszym stopniu, pracując z mniejszą prędkością obrotową.

Wentylator jest sterowany wyłącznikiem cieplnym. Temperatura włączenia wynosi 90…94ºC. a wyłączenia 85…89ºC. Uszkodzony wyłącznik cieplny musi być wymieniony, ponieważ nie podlega naprawie. Jest on wkręcony w chłodnicę u dołu, z lewej strony, i połączony przewodem elektrycznym z wentylatorem.